tisdag 7 december 2010

The GAD-philosophy

Åh herregud, är det en komet!!? Jordens undergång, vi kommer dö allihopa !!!


...uhm, jaha bara lampan från en hög tv antenn lång där borta. Visste jag väl *svetten rinner längst pannan*.

Nej jag har inte ätit något alls idag. Det kan börja brinna när man använder plattan, eller åtminstone så börjar alarmet tjuta av oset från det kokande vattnet. Jag hatar ju det ljudet (grannarna också, vill inte störa grannarna med mitt misslyckande!).
Och tänk om det inte går att stänga av brandvarnaren sen då? Vad gör jag då?

Dessutom får jag ångest av köksfläkten.


Tvättat? Nja, alltså… jag var osäker på hur man vrider på kranen så att vattnet rinner som det ska till tvättmaskinen. Jag menar, tänk om någonting går fel.
Vatten överallt, förstör maskinen, EXPLOSION. Brand!

Åh herregud vi kommer dö allihopa !!!


Väntar i bilen. Orkade inte följa med och handla. Rastlöst bitande på nagelbanden. Men... vänta nu, vad är det där? *tittar ner på golvet vid förarsätet*
Orangeaktigt ljus ligger som strimmor längst golvet. En reflektion from gatulampan utanför? Lutar sig tillbaka men tanken slår till som en knytnäve i magen. Det är rök !! Eller åtminstone ånga, eller någon sorts gas?? Vad gör jag nu??
Sitta kvar här, andas in ångan? DANGER *varningslampan lyser allt för starkt och jag blir bländad*. Måste se närmare. Böjer sig fram och inser att det bara är ljuset från gatulampan utanför.

Ljusreflektioner består inte av rök. Jag skäms över mig själv.


Idag är det mycket folk i affären. Men det här går nog bra. Självsäkra steg framåt.
Ärenden avklarade, äntligen! På väg ut från köpcentret. Plötsligt sticker det till i armen. Något stack mig?? En spruta? Var det någon som just stack mig med en spruta, full av dödliga kemikalier?? Smittad med någon sjukdom??

"....jag lovar, det var ingen som stack dig!!! Tro mig!! " *ett lugnande leende på hennes läppar*

Jag tror fortfarande att jag är förgiftad. Döende.

------------------------------------------------

Diagnos: Generaliserat ångest syndrom.
Prognos: Vi kommer dö allihopa !!!

1 kommentar: